Prodej nemovitosti patří mezi životní situace, ke které vedou různé cesty. Důvody pro prodej mohou být čistě pragmatické, mohou se týkat vyrovnání dědictví, potřeby získání prostředků na financování jiné nemovitost a podobně. Ať už jsou důvody jakékoliv, v zájmu každého prodávajícího je bezproblémový a příjemný průběh celého prodeje, samozřejmě při zachování maximální možné prodejní ceny. Aby se vše vydařilo a proběhlo hladce, je důležité se na realizaci prodeje náležitě připravit.
Prodávat v dnešní době dům či byt bez realitního zprostředkovatele je poměrně riskantní, náročné a především nelogické. Doba pochybných makléřů bez patřičného vzdělání a zkušeností je (samozřejmě na pár drobných výjimek) pryč a pozitiva spojená s kvalitním zprostředkovatelským servisem dalece převyšují provizi, která jakožto odměna zprostředkovateli náleží. Navíc v drtivé většině si na ni makléř spolehlivě vydělá - dokáže nemovitost prodat za vyšší cenu, než jsme původně očekávali.
Důležitost kvalitního partnera, který prodej nemovitosti zaštítí a postupně nás provede celým procesem je opravdu markantní. Jak se zpívá ve známé skladbě zpívajícího právníka - neznalost neomlouvá a uspěchaný a neodborně provedený prodej nám může do budoucna přidat nejednu vrásku. Nemluvě o samotném procesu prodeje. Zpracování kvalitní prezentace nemovitosti, hledání zájemců, komunikace s nimi, prohlídky, veškerá jednání, vyjednávání o ceně - to všechno zabere hromadu času, který je jednou z nejcennějších věcí, co máme. Pocit, při kterém můžeme tyto starosti přenechat na někom jiném, kdo se v branži prodeje nemovitostí pohybuje dlouhodobě, je velmi osvobozující.
Ačkoli se to nemusí zdát příliš podstatné, realitou je, že mnoho zájemců vybírá nemovitost nejen podle technických parametrů, ale především pocitově. Prostory, které působí udržovaně a útulně motivují ke koupi mnohem více než neuklizené a zanedbané místnosti. Pokud prodáváme starší byt či dům, nemusí jít samozřejmě o kompletní rekonstrukci. Ale často se může vyplatit místnosti vymalovat a hezky uklidit. Nejrůznější harampádí či pozůstalost může být pro některého budoucího majitele pokladem, ale spousta jiných zájemců to bude vnímat spíše jako nepříjemnost a břemeno, kterého se budou muset zbavit.
Nejlepší volbou je prodiskutovat vše se svým realitním makléřem, který posoudí vhodnost finančních i časových investic. Ne každý má čas, prostor i chuť nabízené prostory před prodejem malovat a uklízet svépomocí. Vše je možné realizovat ve spolupráci s malíři či úklidovými službami, vložené finance se zpravidla vrátí při prodeji i s pomyslnými úroky. Potenciální zájemci by se při prohlídce nemovitosti měli cítit příjemně, uvolněně a pozitivně. Prostě jako doma. Ostatně nejlepší prodejní strategií je umět lidem prodat “domov”.
Zvláštní situace může nastat ve chvíli, kdy k nemovitosti máme silný citový vztah. Pokud budoucí možné majitele či zájemce provádíme sami a nemovitost jim představujeme, snadno se může stát, že je nevědomky budeme od koupi nemovitosti odrazovat, aniž bychom si to uvědomovali. V praxi se to skutečně stává - majitel domu vlastně tak trochu přesvědčuje sám sebe (i když reálně je již rozhodnutý), že je prodej nemovitosti dobrým krokem a logicky už mu nezbývá příliš prostoru na to, aby přesvědčil zájemce o koupi. Zde je velká výhoda zastoupení třetí osobou (zprostředkovatele), který k prodeji přistupuje s nutnou dávkou profesionality a zatížení emocemi neovlivňuje vyjednávání o prodeji či o ceně nemovitosti.
Ať už se chystáte prodat svůj dům, byt, pozemek či jinou nemovitost, přejeme Vám, aby jste dosáhli svých požadavků a představ a především bez zbytečného stresu a komplikací. V případě, že hledáte kvalitní realitní zastoupení s osobním přístupem, ozvěte se nám. Rádi se Vašeho prodeje ujmeme, provedeme Vás celým procesem a vše dovedeme do zdárného cíle při spokojenosti všech zúčastněných stran.