+420 601 188 888zavolejte kdykoliv
Prohlídka nemovitosti jako klíč k úspěšnému prodeji

Prohlídka nemovitosti jako klíč k úspěšnému prodeji

Zdařilá prohlídka nemovitosti je klíčovým krokem v procesu jejího prodeje, který není radno podceňovat. Dobře připravená, naplánovaná a efektivně vedená prohlídka může potenciální kupce přesvědčit, že právě tato nemovitost je pro ně tou pravou volbou. Připravili jsme proto několik typů a rad, jak prohlídku nemovitosti úspěšně zrealizovat:

1. Příprava nemovitosti

Před samotnou prohlídkou je důležité nemovitost připravit. Zde je několik bodů, které je důležité ještě před realizací samotné prohlídky splnit. Opomenutí kteréhokoliv z bodů posléze sníží Vaše šance na zdárný průběh obchodu:

Úklid a organizace: Ujistěte se, že je nemovitost čistá a uklizená. Zbavte se zbytečných předmětů a osobních věcí, které působí rušivě. Pokud je v prohlížené nemovitosti “zabydleno”, potenciální zájemci si obtížněji představí, jaké by to bylo zde najít nový domov.

Opravy: Zvažte provedení drobných oprav, které mohou zvýšit atraktivitu nemovitosti. Opravené kliky, čerstvě natřené stěny nebo nové osvětlení mohou udělat velký dojem. Mnohdy banální opravdy a nenákladné úpravy dokážou skutečné divy a na možného zájemce působí velmi kladně. Pokud například v polovině bytu nebude fungovat osvětlení a prohlídka bude realizována ve večerních hodinách, horší podmínky pro sjednání úspěšného obchodu si snad nelze ani představit.

Údržba zahrady: Pokud má nemovitost zahradu či jakékoliv jiné venkovní prostory, ujistěte se, že jsou také v dobrém stavu. Zelené rostliny a upravený trávník působí vítaně. Samozřejmostí je odstranění případného harampádí a jiného nepořádku, díky kterému mohou prostory působit neutěšeně.

2. Příprava sebe sama

Pokud jste tou osobou, která je pověřena prohlídku nemovitosti připravit, zorganizovat a celkově realizovat, nesmíme zapomenout také na osobní přípravu. Na prohlídku vždy přicházíme zavčasu (zpoždění je neprofesionální a nemyslitelné), vhodně a slušně oblečeni a upraveni. Přijít na prohlídku nevyspaný, unavený či otrávený není vůbec vhodné. Pokud na místo setkání dorazíte s nepříjemnou náladou a působíte odtažitě, příliš to prodeji nepomůže. Zabiják dobrého dojmu je také chování, při kterém prodávající působí nervózně, uspěchaně a stroze. Vyhraďte si tedy na prohlídku dostatek času.

3. Plánování prohlídky

Stanovení termínu: Vyberte si vhodné dny a časy, které budou příjemné pro potenciální kupce. Víkendy nebo večerní hodiny mohou být ideální. Pokud je to možné, snažte se vyhovět a vyjít vstříc potenciálním zájemcům, ideální je nabídnout více možných termínů.

Příprava strategie: Dobře si rozmyslete, jak přistupovat ke konkrétnímu zájemci. Jinak totiž budete prodávat rodinný dům mladé rodině a jinak staršímu páru, který již žije bez děti a preferuje především klid. Volba strategie je důležitá, přistupovat ke všem možným zájemcům unifikovaně a obdobně se nemusí vyplatit.

4. Vedení prohlídky

Přivítání kupců: Při příchodu se přivítejte se zájemci a snažte se vytvořit přátelskou atmosféru. Zeptejte se, zda mají nějaké konkrétní otázky nebo oblasti, na které by se chtěli zaměřit. Nevytvářejte tlak, nespěchejte, klidně nejprve nechte zájemce nemovitost prozkoumat po vlastní ose s drobným komentářem.

Prezentace prostor: Při prohlídce se zaměřte na klíčové prvky nemovitosti. Ukažte výhody jednotlivých místností a vysvětlete, jak lze prostor využít. Vyzdvihněte přednosti stavby, její jedinečné prvky a zajímavosti.

Zahrňte příběhy: Pokud máte nějaké zajímavé příběhy nebo vzpomínky na nemovitost, podělte se o ně. To může pomoci vytvořit emocionální spojení. Domy s duší se prodávají dobře.

5. Zodpovídání otázek

Buďte připraveni: Odpovězte na otázky týkající se historie nemovitosti, nákladů na provoz, sousedství a dalších relevantních témat. Transparentnost je klíčová a příprava nezbytná. Může se stát, že na některou otázku nebudete znát odpověď - určitě není vhodné vařit z vody a vymýšlet si, raději se v klidu přiznejte a slibte zájemci, že informaci dodáte.

Poslouchejte: Sledujte reakce, mimiku a otázky kupců. To vám pomůže lépe pochopit, co je pro ně důležité a na kterou stránku popisu nemovitosti dát primární důraz.

6. Závěr prohlídky

Shrnutí a další kroky: Na závěr prohlídky shrňte klíčové výhody nemovitosti a zeptejte se, zda mají zájem o další informace nebo další prohlídku. Rozhodně není na místě vyvíjet jakýkoliv tlak, drtivá většina zájemců potřebuje informace a dojmy v klidu vstřebat.

Následná komunikace: Po prohlídce se nebojte kontaktovat potenciální kupce a zjistit, jaké mají dojmy. To ukazuje váš zájem a ochotu pomoci. Opět je ale důležité nevyvíjet tlak, pokud prohlídka proběhla odpoledne či večer, určitě se ozvěte nejdříve až následující den.

Závěr

Úspěšná prohlídka nemovitosti může být rozhodujícím faktorem při jejím prodeji. Klíčem je dobře připravit celý prostor, efektivně komunikovat a vytvořit příjemnou atmosféru. Pamatujte, že každá prohlídka je příležitostí, jak ukázat, co dělá vaši nemovitost jedinečnou.

Těšíme se na Vás
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů dle poučení a souhlasu.


odrealitky POTŘEBUJETE PORADIT?
volejte odrealitky +420 601 188 888
nebo pište odrealitky info@odrealitky.cz
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů dle poučení a souhlasu.


SEO optimalizace